کمربند چیست؟ آشنایی با انواع مدل های کمربند! نحوه هماهنگ کردن کمربند با لباس

کمربند چیست؟ آشنایی با انواع مدل‌های کمربند و نحوه هماهنگ‌کردن کمربند با لباس

کمربند چیست؟ آشنایی با انواع مدل‌های کمربند و نحوه هماهنگ‌کردن کمربند با لباس

کمربند چیست؟ آشنایی با انواع مدل‌های کمربند

یکی از باورهای غلط افراد در خصوص کمربند این است که ” کمربند تنها وسیله‌ای برای نگهداشتن شلوار است.”  در صورتی‌که سال‌هاست کمربند علاوه بر کاربرد اصلی خود، عامل مهم و تکمیل کننده‌ای در استایل زنان و مردان محسوب می‌شود. در واقع کمربندها فارغ از اینکه مردانه یا زنانه، رسمی یا اسپرت باشند، اکسسوری‌های جذابی در استایل افراد به شمار می‌روند که شلوار و یا دامن را بر روی کمر افراد نگه می‌دارند، کمربندها عناصری برای افزایش جذابیت و تکمیل کردن تیپ افراد می‌باشند. در ادامه این مقاله از سایت ایگلسی در خصوص نحوه‌ی هماهنگ کردن کمربند و انواع مدل‌های آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

شناخت انواع کمربند بر اساس جنسیت

خرید کمربند از لحاظ جنسیت به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند. بیشتر آقایان همراه لباس‌های خود از کمربند استفاده می کنند و می‌توان گفت کمربند‌ مردانه به طور مداوم قابل استفاده است، گاهی آقایان به مدل کمربند خود توجهی ندارند و یک مدل کمربند را با تمامی لباس های خود استفاده می‌کنند اما انجام این کار صحیح نیست؛ زیرا کمربندها دارای انواع مختلف و متنوعی از جنس، رنگ و طرح می‌باشند و برای هر یک از لباس‌ها و استایل‌ها به یک کمربند مناسب نیاز است. استفاده خانم‌ها از انواع کمربند زنانه بیشتر جنبه تزیینی دارد و برای افزایش جذابیت در یک استایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. خانم‌ها برای تکمیل کردن انواع استایل‌های رسمی خود مانند کت و دامن و لباس‌های شب از کمربند استفاده می‌کنند و افراد اسپرت پوش نیز که در بسیاری از استایل‌های خود از شلوار جین استفاده می‌کنند که طرفدار کمربندهای کتان می‌باشند. برخلاف کمربندهای مردانه در تولید کمربند‌های زنانه جنبه تزئینی کمربند بر کارایی واقعی آن در اولویت قرار دارد، به همین دلیل هنگام خرید با تنوع بسیار زیادی روبرو می‌شوید.

 

کمربند مدل خط‌دار مشکی-آبی

معرفی انواع کمربندها 

کمربندهای رسمی

کمربندهای رسمی که به آن‌ها کمربندهای مجلسی نیز گفته می‌شود دارای انواع مختلفی از مدل‌ها می‌باشند. این کمربندها معمولا از لحاظ ظاهری کمی شبیه به هم هستند و تنها جنس‌بند یا سگک به کاررفته در آن‌ها با تفاوت‌هایی همراه است. از کمربندهای رسمی بیشتر برای شلوارهای پارچه‌ای و انواع دامن‌ها استفاده می‌کنند، علاوه بر این جهت هماهنگ کردن با انواع کت و شلوارها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. سگک های به کار رفته در کمربندهای مجلسی به شکل یک تکه فلز مربعی یا بیضی است، که از بخش حلقه یا قلاب زیر سگک عبور کرده و روی کمر بسته می شود، که به آن ها سگک ریلی نیز گفته می‌شود.

 

کمربندهای اسپرت

گوناگونی در تولید کمربندهای اسپرت و غیررسمی بسیار بالا است. کمربندهای اسپرت در انواع رنگ‌، سبک  و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. در بسیاری از موارد کمربندهای اسپرت با شلوار جین و کتان، دامن های نخی و جین و همچنین شلوارک‌ها   هماهنگ می‌شوند. انواع سگک کمربندهای اسپرت شامل: سوزنی، ریلی یا نرو ماده است. سگک‌های ریلی در کمربندهای اسپرت قاب بزرگتری نسبت به کمربندهای رسمی دارند. در برخی از مدل ها می‌توان سگک کمربند را به طور کامل تعویض کرد، و با استفاده از این ویژگی می‌توان به هر دلیلی سگک دلخواه خود را به آن متصل کرد و یا طول کمربند را وابسته به سایز خود تغییر داد، کمربندهای اسپرت دارای طول تعیین شده‌ای نیستند و با ارتفاع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند، که براساس استایل و نوع لباس خود می‌توان یکی از آن ها را انتخاب نمود.

 

کمربند مدل خط‌دار مشکی- طوسی

 

نحوه‌ی هماهنگ کردن کمربند با لباس

قوانین مربوط به هماهنگ‌کردن کمربند‌های مردانه بسیار زیاد و گسترده هستند. برای مثال در زمان خرید انواع کمربند مردانه، باید طول مناسبی را انتخاب کرد، تسمه‌ی کمربند باید به راحتی از پل‌های شلوار شما عبور کنند، کمربند باید با شلوار، کیف و کفش هماهنگ باشد و… که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

هماهنگ کردن کمربند مردانه با کفش

برخی از قوانین استایل هرگز تغییر نکرده‌اند و همچنان از گذشته تا به امروز پابرجا مانده است، « کمربند باید همیشه با کفش مطابقت داشته باشد» که یکی از قوانین اصیل می‌باشد که سالیان طولانی در تمامی از این قانون پیروی شده است، در واقع باید کمربند خود را با کفش نیز هماهنگ کنید، صرفا لزومی ندارد رنگ و جنس کمربند‌‌ و کفش دقیقا مثل هم باشند اما برای داشتن استایلی جذاب تر، بهتر آن است که کمربند و کفش در رنگ، بافت و جنس در یک راستا باشند.

 

شلوار پل دار

یک قانون نانوشته وجود دارد که می‌گوید اگر شلوار شما پل دارد؛ باید از کمربند استفاده کنید، هرچند کمربند می تواند سبک یا اسپرت باشد. کمربندی مناسب است که حدود ۵ الی ۱۰ سانتی متر از طول تسمه‌ی آن بعد از بسته شدن و عبور از اولین پل اضافه باشد.

 

Eaglesee-کمربند مدل خط‌دار مشکی- سبز

 

اندازه سگک مناسب برای کمربند مردانه

سگک‌ها دارای سبک ها و طرح‌های متفاوتی می‌باشند. عرض تسمه‌ی کمربند باید با اندازه‌ی سگک متناسب باشد. معمولاً سگک‌های بزرگ برای کمربندهای پهن استفاده می‌شوند و در استایل‌های اسپرت به‌ کار می‌روند، ظاهر معمولی‌تری را ایجاد می‌کنند، این نوع ترکیب برای استایل‌های روزمره مناسب‌تر هستند. سگک‌های کوچک‌تر مناسب کمربندهای باریک می‌باشند که  اکثرا در استایل های رسمی استفاده می‌شوند.

مشخصات سگک کمربند

نکته مهم دیگری در خصوص خرید کمربند مردانه، توجه به مشخصات سگک محصول است که باید از نظر رنگ و سایز متناسب با تیپ و استایل رسمی و فانتزی شما باشد و هم به لحاظ طرح ظاهری مورد پسند قرار گیرد. جنس و رنگ سگک کمربند را می توانید با سایر فلزات مانند ساعت و دسته ساعت و حتی گیره کیف و کفش ست کنید. این کار باعث می شود جذاب تر به نظر برسید.

 

شلوارهای بدون پل

امروزه بسیاری از برندها کت و شلوارهایی تولید می‌کنند که بر روی شلوار آنها هیچ پل‌ای برای  بستن کمربند وجود ندارد، اکثرا بند شلوارهایشان قابل تنظیم می باشد، البته فرد می‌تواند در کنار این مدل کت و شلوارها از ساس‌بند هم استفاده نماید.

 

تناسب بین کمربند و کفش

به طور کلی تناسب بین رنگ و جنس کمربند با کفش و حتی سایر لباس‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اگر قصد پوشیدن کفش مشکی دارید؛ کمربندتان نیز باید مشکی باشد. هماهنگی بین جنس این دو نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که گفته شد، سبک و نوع لباس‌ها نیز بر روی انتخاب جنس کمربند تأثیرگذار است. برای مثال اگر یک کت و شلوار رسمی به تن دارید؛ بهتر است به سراغ انواع کمربند مردانه و کفش‌های چرم یا جیر بروید، اما اگر استایل شما غیر رسمی‌تر است، می‌توانید از کمربندهای برزنت به همراه کفش‌های کتانی‌ استفاده کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که اگر از کمربندهای رنگی برزنتی یا هر جنس دیگر استفاده می‌کنید، نه تنها کفش، بلکه باید با کل لباس‌هایتان هماهنگ باشد. کمربندهای برزنتی ایگل‌سی در طرح و رنگ‌های متنوع  مناسب انواع شلوار‌های جین و کتانی‌ می‌باشد و می‌توان ‌آن ها را هر تیپ و استایل اسپرت و کمی رسمی هماهنگ کرد. کمربندهای کتان ایگلسی از نظر طرح و رنگ مناسب استفاده بانوان و آقایان ‌است.

 

بعد از اولین خرید

بعد از اولین خرید

کیف پول شما شارژ می شود کیف پول شما
شارژ می شود
ضمانت اصالت کالا

ضمانت اصالت کالا

با اطمینان خرید کنید با اطمینان خرید کنید
ارسال هدیه

ارسال هدیه

هدیه‌ای با ارزش برای عزیزانتان هدیه‌ای با ارزش برای عزیزانتان
ارسال رایگان

ارسال رایگان

خرید بالای ۱.۵۰۰.۰۰۰ هزار تومان خرید بالای
۱,۲۰۰,۰۰۰ هزار تومان