تمیز کردن عینک چگونه است؟

تمیز کردن عینک چگونه است؟

تمیز کردن عینک چگونه است؟

تمیز کردن شیشه عینک به طور روزانه، بهترین روش برای زیبا نگه داشتن عینک و جلوگیری از خراشیده شدن لنزهای آن است. اما در مورد شیوه درست تمیز کردن عینک یک راه درست وجود دارد و انبوهی از رو‌ش‌های نادرست. برای تمیز کردن شیشه عینک می توانید از دو روش استفاده کنید.

در ادامه این مقاله از ایگلسی ما به شما این دو روش را معرفی میکنیم.

 

روش اول : تمیز کردن شیشه عینک با اسپری و دستمال مخصوص

 

دستمال میکروفایبر

همیشه وقتی یک عینک نو خریداری می‌کنید، حواستان باشد که دستمال میکروفایبری مخصوص برای تمیز کردن عدسی عینک را هم دریافت کنید. این دستمال‌ها برای زدودن هر نوع آلودگی بسیار عالی هستند. اگر به هر دلیلی این تکه پارچه را ندارید، یک دستمال نرم و عاری از هرگونه پرزی را برای تمیز کردن شیشه عینک‌ انتخاب کنید. مثلا پارچه‌های نخی بسیار مناسب هستند.

توجه داشته باشید، در تهیه پارچه از مواد نرم‌کننده استفاده نشده باشد زیرا سطح شیشه عینک را از بین می‌برد. همچنین از پارچه‌های زبر هم خودداری کنید زیرا روی شیشه خراش ایجاد می‌کند.

 

از اسپری پاک‌کننده شیشه عینک استفاده کنید

 

این محلول‌ها به طور اختصاصی برای تمیز کردن عدسی عینک تولید می‌شوند؛ تا بدون ایجاد هرنوع آسیب یا خراشی، سطح شیشه را به‌خوبی تمیز کنند. این محلول را روی شیشه اسپری و با دستمال میکروفایبری آن را تمیز کنید.

هرگز از بزاق دهان خود برای تمیز کردن شیشه عینک استفاده نکنید.

 

برای خرید دستمال نانو و اسپری تمیز کننده و ضد بخار به وبسایت ایگلسی مراجعه کنید

 

خرید دستمال نانو و اسپری تمیز کننده و ضد بخار

 

روش دوم : شستن عینک با مایع ظرفشویی

 

قبل از تمیز کردن عینکتان،دستهایتان را به طور کامل بشویید و خشک کنید:

قبل از تمیز کردن عینک،مطمئن شوید که دست هایتان از هرگونه کثیفی،جرم،لوسیون و هر چیز دیگر که میتواند به شیشه منتقل شود ، پاک است.از لوسیون بدون صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کنید و سپس با یک حوله تمیز بدون پرز،خشک نمایید. 

 

عینکتان را زیر جریان ملایم آب ولرم شستشو دهید:

این کار گرد و غبار و سایر آلودگی ها را از بین میبرد و از ایجاد خط و خش بر روی شیشه ،هنگام تمیز کردن جلوگیری میکند ؛ برای این کار از آب داغ استفاده نکنید که ممکن است به برخی از جنس های شیشه های عینک آسیب بزند.

 

بر روی هر لنز یک قطره مایع ظرفشویی بدون لوسیون بریزید:

از آنجا که بیشتر برندهای مایع ظرفشویی بسیار غلیظ هستند و پاک کردن آن‌ها از شیشه عینک در پایان مراحل شستشو، بسیار وقت گیر و دشوار است، توصیه ما استفاده از مایع ظرفشویی هوم پلاس است. این مایع ظرفشویی به دلیل غلظت مناسب خود، سریعا و به راحتی از روی شیشه عینک پاک شده و اثری از آن بر روی لنزها باقی نمی‌ماند.

 

دو طرف لنزها و تمام قسمت‌های فریم را به آرامی مالش دهید:

با دقت تمام قسمت‌های عینک از جمله، بالشتک‌های بینی، دسته‌ها و خود لنزها را تمیز کنید. به لبه لنزها، محل اتصال لنز به فریم، توجه ویژه‌ای داشته باشید. بیشتر غبارها و چربی‌های پوستی در این ناحیه جمع می‌شوند.

 

دو طرف لنزها و فریم را آب بکشید:

تمامی قسمت‌های عینک را به خوبی آب بکشید. عدم حذف تمام آثار مایع ظرفشویی باعث لکه‌دار شدن لنزها در هنگام خشک شدن می‌شود.

عینک را به آرامی تکان دهید تا آب اضافی گرفته شود

برای اطمینان تمیز بودن لنزها، آن‌ها را به دقت بررسی کنید.

لنزها و فریم را با یک حوله تمیز و بدون پرز خشک کنید

از حوله ظرفی که بدون استفاده از مایع نرم کننده شسته شده است برای این کار استفاده کنید؛ مواد موجود در مایع نرم کننده می‌تواند لنزها را لکه‌دار کند. پارچه میکروفایبر بدون پرز نیز انتخاب خوبی برای خشک کردن لنزها است. پیش از شروع، از تمیز بودن حوله اطمینان حاصل کنید. آلودگی‌ها یا ذرات به دام افتاده در الیاف حوله می‌توانند لنزهای عینک شما را خراشیده کنند.

 

روش شستن و تمیز کردن دستمال عینک با مواد طبیعی

بعد از اولین خرید

بعد از اولین خرید

کیف پول شما شارژ می شود کیف پول شما
شارژ می شود
ضمانت اصالت کالا

ضمانت اصالت کالا

با اطمینان خرید کنید با اطمینان خرید کنید
ارسال هدیه

ارسال هدیه

هدیه‌ای با ارزش برای عزیزانتان هدیه‌ای با ارزش برای عزیزانتان
ارسال رایگان

ارسال رایگان

خرید بالای ۱.۵۰۰.۰۰۰ هزار تومان خرید بالای
۱,۲۰۰,۰۰۰ هزار تومان